Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az 1. pontban megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató weblapján (https://www.myrtlemuhely.hu) történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető és letölthető a következő weboldalról: https://www.myrtlemuhely.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek

1. Szolgáltató adatai:

A szolgáltató neve: Hosszú Eszter
A szolgáltató székhelye: 8000 Székesfehérvár, Attila utca 30. 2 a
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@myrtlemuhely.hu
Adószáma: magyar adószám 72453652-1-27
Telefonszáma: +36 70 866-7162
A szerződés nyelve: magyar

2. Alapvető rendelkezések:

2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2. A jelen Szabályzat 2023. október 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt minimum 5 (öt) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát olvassa a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.

2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

3. Ajánlatkérés/megrendelés

3.1. Felhasználó a weboldalon történő ajánlatkérésével/megrendelésével kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

3.2. Felhasználó az ajánlatkérés/megrendelés során köteles a saját, valós adatait megadni. Az ajánlatkérés/megrendelés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

3.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

3.4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a személyes adatai/képei illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

4.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek színei eltérhetnek a valóságostól, fényviszonyok miatt. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

4.5. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben érvényes szerződés nem jön létre, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

5. Rendelés menete a webshopból

5.1. Felhasználó regisztráció nélkül megkezdheti a vásárlást a webshop felületen.

5.2. A webshopból a Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva. A kosárba helyezett termékek nincsenek lefoglalva a Felhasználó számára. Az a Felhasználó kapja a terméket, aki hamarabb véglegesíti a rendelést.

5.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Az „X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „KOSÁR FRISSÍTÉSE” ikonra kattint a Felhasználó.

5.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási/átvételi címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

5.5.1. Fizetési módok:

Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor. A címzett bankkártyával is kiegyenlítheti az utánvét összeget a futárnál levő mobilterminálon, amelyről bizonylatot kap.

Fizetés előre utalással: A kiválasztott termékeket előre utalással is kifizetheti. A Felhasználó által kiválasztott termékek ellenértékéről egy díjbekérőt küldünk a rendelés véglegesítését követően. A dokumentumot a megadott e-mail címre küldjük. A díjbekérő tartalmazza valamennyi, az utaláshoz szükséges adatot, mint a számlaszám, a megrendelés száma stb.
Amint a Díjbekérőben megadott teljes összeg jóváírásra kerül a Myrtle Műhely bankszámláján, a megrendelést összekészítjük, és a kiválasztott átvételi mód alapján előkészítjük a személyes átvételhez, vagy átadjuk a futárnak kiszállításra.
A megrendelt árut a Díjbekérő kiállítását követő 4. napig őrizzük. Amennyiben ez idő alatt nem érkezik meg az utalás, a megrendelést a 4. munkanapon automatikusan töröljük.

A Myrtle Műhely webshop jogosult a megrendelés fizetési módját előre utalásra/bankkártyás fizetésre változtatni a vásárló egyidejű tájékoztatása mellett, ha a vásárló az vásárlást megelőző 6 hónapon belül legalább 6 esetben nem vette át a korábbi megrendeléseit. Erről a Szolgáltató a megrendelést követő 24 órán belül e-mailben értesíti a Felhasználót, 72 órán belül fizetési határidő biztosítása mellett. Amennyiben a Felhasználó a megrendelés és szállítás összegét a megjelölt fizetési határidőn belül nem egyenlíti ki, úgy a Szolgáltató a rendelést törli a rendszerből. A megrendelés törléséről a Szolgáltató haladéktalanul e-mailben értesíti a Felhasználót.

5.5.2. Szállítási költség:

Szállítási díjak (Magyarországi címre szállítunk csak):

  • Házhozszállítás és GLS Csomagpontokon történő átvétel esetén: 2200 Ft
  • FoxPost Csomagpontokon történő átvétel esetén: 2200 Ft
  • Utánvétes fizetési mód esetén a kezelési költség: 400 Ft

5.5.3. Személyes átvétel:

Mivel nincs fizikai üzlet/bolt, ahol az átvétel megoldható, így ezen opciót választva mindenképpen egyedi egyeztetés szükséges, a megadott e-mail címen keresztül. A személyes átvétel ingyenes (kezelési költség sincs).

5.5.4. Személyes átvétel határideje:

A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a személyes átvételt a megrendelés véglegesítését követő 14 naptári napon belül van lehetősége véghez vinni. A 15. naptól a terméket átvettnek tekintjük, a továbbiakban nincs lehetőség a termék átvételére és az esetlegesen már befizetett pénz visszaigénylésére.

5.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

5.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Az e-számlát a megadott e-mail címre küldjük ki. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

5.8. Az adatok megadását követően a Felhasználó a ”MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos igényét.

5.9. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

5.10. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „frissítés/kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.

5.11. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

5.12. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

6. Egyedi megrendelés menete

6.1. A Felhasználó az Ajánlatkérő űrlap kitöltésével igényt adhat le esetleges megrendelési szándékáról. Az Ajánlatkérő űrlap kitöltése és beküldése nem minősül megrendelésnek, kötelezettséggel nem jár.

6.2. A Szolgáltató 2 munkanapon belül feldolgozza a beküldött ajánlatkérő űrlapot és választ küld a Felhasználó által megadott e-mail címre. Ez az üzenet tartalmazza az esetleges pontosítást, a megrendeléssel kapcsolatos tájékoztatót és a Megrendelési szerződést is.

6.3. Ajánlatkérés elutasítása: A Szolgáltató visszautasíthatja a Felhasználó Ajánlatkérését az alábbi okokra hivatkozva:

  1. Nem teljesíthető határidő.
  2. A Myrtle Műhely stílusával/ értékrendjével nem összeegyeztethető a Felhasználó óhaja.
  3. Nem pontos/elégséges információ megadása az ajánlatkérő űrlapban.

6.4. Megrendelés véglegesítése: A megrendelési szerződés az előleg befizetésével lép életbe, a meghatározott kötelezettségek érvényesek lesznek a Felhasználó és a Szolgáltató részéről.

6.5. Előleg: Az Ajánlatkérés elfogadásánál a megrendelési szerződés mellé egy előleg díjbekérőt küldünk. A dokumentumot a megadott e-mail címre küldjük. A díjbekérő tartalmazza valamennyi, az utaláshoz szükséges adatot, mint a számlaszám, a megrendelés száma stb. Amint a Díjbekérőben megadott előleg teljes összege jóváírásra kerül a Szolgáltató bankszámláján, a megrendelést érvényesnek tekintjük. Erről mindenképpen kap értesítőt a Felhasználó a megadott e-mail címre. A grafikus megkezdi a munkáját.

6.5.1. Előleg visszaigénylése: A Felhasználó a megrendelési szerzőség elfogadásával tudomásul veszi, hogy Az előleg visszaigénylésére csak akkor van lehetőség, ha nem a Felhasználó/Megrendelő, hanem a Szolgáltató részéről történik szerződésszegés. Téves grafika elkészítése (bármiben eltér a megrendelési szerződésben feltűntetettektől, például méretben, témában) vagy a grafika elkészítésére vállalt határidő nem betartása. Amennyiben a határidő a Szolgáltató részéről nem teljesített a Megrendelővel új határidőt egyeztet, amit elfogadhat a Megrendelő, de a Megrendelő ez esetben dönthet úgy, hogy eláll a megrendelésétől és a további kötelezettségeitől. Ez esetben az egyértelmű írásban foglalt elállásától számított 3 munkanapon belül a Szolgáltató vállalja, hogy a befizetett előleg teljes összegét visszautalja a Megrendelő által megadott számlaszámra, ezt követően értesítő e-mailt kap a Szolgáltatótól és a megrendelést teljesítettnek tekintjük.

6.5.2. Felhasználó/Megrendelő tudomásul veszi, hogy ha az előző pontban taglaltak alapján nem ad meg 7 naptári napon belül számlaszámot, úgy a rendeléstől való elállási folyamatot teljesítettnek tekintjük. A Szolgáltatónak térítési kötelezettsége a továbbiakban nincs.

6.5.3. A továbbiakban nem tarthat igényt az előleg visszaigénylésének lehetőségére, ha a Felhasználó/Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott bankszámla adatokra visszavezethetően az előleg visszautalása nem érkezik meg a megadott határidőn belül a számlájára.

6.6. Megrendelés teljesítése: A Szolgáltató a megadott e-mailben tájékoztatja a Megrendelőt a megrendelt termék elkészültéről. Az üzenet tartalmazni fogja a megrendelt képről készül fotót, csomagolás előtti állapotáról, valamint a megrendelés fennmaradt, teljes összegének a díjbekérőjét, ami a szállítási díjat, ha van ilyen, is tartalmazza. A díjbekérő tartalmazza valamennyi, az utaláshoz szükséges adatot, mint a számlaszám, a megrendelés száma stb. Amint a Díjbekérőben megadott teljes összeg jóváírásra kerül a Myrtle Műhely bankszámláján, a szállítási folyamatot megkezdjük. Erről mindenképpen kap értesítőt a Felhasználó a megadott e-mail címre, majd pedig a végleges e-számlát is kiküldjük.

6.6.1. Teljes összeg utalása: A Megrendelő a fizetési kötelességének a megrendelési szerződésben foglalt határidőt követő 21 naptári napban köteles eleget tenni. A feltűntetett határidőt követő 22. napon a megrendelést töröljük. A Megrendelő/ Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előleg és az elkészült grafika is a Szolgáltató tulajdonában marad. Utólagos reklamációra, ügykezelésre nincs lehetőség.

6.6.2. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy az egyedi megrendelések esetében a Szolgáltatónak joga van a Myrtle Műhely stílusához igazítani a megrendelt grafika összképét.

6.7. Szállítás: A Megrendelés véglegesítésénél a Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd az átvételi módot, melynek típusai a következők:

  • GLS házhoz szállítás
  • GLS Csomagpont
  • FoxPost csomagpont
  • Személyes átvétel Székesfehérváron

6.7.1. Szállítási költség:

Szállítási díjak (csak Magyarországi címre szállítunk):

  • Házhozszállítás és GLS Csomagpontokon történő átvétel esetén: 2200 Ft
  • FoxPost Csomagpontokon történő átvétel esetén: 2200 Ft

6.7.2 Személyes átvétel:

Mivel nincs fizikai üzlet/bolt, ahol az átvétel megoldható, így ezen opciót választva mindenképpen egyedi egyeztetés szükséges, a megadott e-mail címen keresztül.

6.7.3. Személyes átvétel határideje:

A Felhasználó /Megrendelő tudomásul veszi a személyes átvételt a megrendelés teljesítése, vagyis a teljes összeg befizetését követő 30 naptári napon belül van lehetősége. A 31. naptól a terméket átvettnek tekintjük, a továbbiakban nincs lehetőség a termék átvételére.

6.7.4. Egyedi megrendelés fizetési lehetőségek:

A Felhasználó tudomásul veszi, hogy ez esetben csak előre utalással tudja rendezni a fizetési kötelezettségeit. Utánvétre nincs lehetőség.

6.8. Amennyiben az ajánlatkérő űrlapban vagy megrendelési szerződésben hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

6.9. A Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

7. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

7.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

7.2. A webshopban megrendelések utánvétes teljesítésére a rendelés leadásától számított 2-3 napon belül kerül sor. A webshopban megrendelések előre utalásos fizetési mód választása esetén teljesítésére a befizetett teljes összeg beérkezésé után számított 2-3 napon belül kerül sor.

7.3. Az egyedi megrendelések esetén a megrendelést a megadott határidőre teljesítjük. A határidő nem módosítható. Egyéb határidővel kapcsolatos információk itt: 6.5.1 bekezdés.

.4. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató a termék tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a termék átvételére köteles.

7.5. Ha az eladó vállalja a termék vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a terméket. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg.

7.6. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni. A továbbiak kapcsán információk: 6.5.1. bekezdés.

7.8. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha

  1. a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
  2. a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.

Továbbiakért lásd: 6.5.1. bekezdés

7.9. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.

8. Elállás joga

8.1. Az elállás gyakorlása

A Felhasználó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.
Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi.
Ha a Felhasználó az elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
E-mail cím: info@myrtlemuhely.hu
A Felhasználó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt e-mailben elküldi elállási nyilatkozatát.

8.2. Az elállás joghatásai:

Ha a Felhasználó eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Felhasználó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a Felhasználó által teljesített ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Felhasználó az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A Felhasználó tudomásul veszi, hogy az egyedi megrendelésnél bekért Előleget nem igényelheti vissza. Előleg visszaigénylése csak a 6.5.1 bekezdésben taglalt esetben kezdeményezhető.

A visszatérítést banki utalással intézzük. A Szolgáltató vállalja, hogy a teljes összegét visszautalja a Felhasználó által megadott számlaszámra, ezt követően értesítő e-mailt kap a Szolgáltatótól.

8.2.1. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ha az előző pontban taglaltak alapján, vagyis az elállási nyilatkozatának elküldése után nem ad meg 7 naptári napon belül számlaszámot, úgy a rendeléstől való elállási folyamatot töröljük.

A Szolgáltatónak nincs kötelezettsége, ha a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott bankszámla adatokra visszavezethetően a visszatérítés összege nem érkezik meg a megadott határidőn belül a számlájára. Az elállás teljesítettnek minősül.

8.2.2. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut.

A Felhasználó köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut.

Az áru visszaküldésének közvetlen költségét a Felhasználó viseli. A Felhasználó köteles a terméket az eredeti csomagolásában visszaküldeni. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a nem megfelelően becsomagolt terméket a Szolgáltató nem köteles átvenni, így visszatérítésre nem kötelezett.

A Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Visszaküldési cím:
Hosszú Eszter
8000 Székesfehérvár
Attila u. 30. 2 a

9. Vegyes Rendelkezések

9.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

9.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

9.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

9.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

9.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató Myrtle Műhely nevű webshopja Magyarországon működik, weboldal szerkesztését, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.

10. Panaszkezelés rendje

10.1. Műhelyünk/webshopunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a jelen szabályzat 1. pontjában megjelölt e-mail címen közölheti.

10.2. Szolgáltató a panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát biztosítja a vásárlónak a megkeresésé módjától függően postai vagy elektronikus módon.

10.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

10.4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

10.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

10.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
E-mail cím: info@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
E-mail cím: tunde@hkik.hu;

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

10.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

10.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

10.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

10.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

10.11. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

11. Szerzői jogok

11.1. Miután a https://www.myrtlemuhely.hu mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a https://www.myrtlemuhely.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

11.2. A https://www.myrtlemuhely.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

11.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-nevére valamint az internetes reklámfelületeire.

11.4. Tilos a https://www.myrtlemuhely.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a https://www.myrtlemuhely.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

11.5. A Myrtle Műhelyben, Hosszú Eszter által készített és a Felhasználó által megvásárolt képek vagy róluk készült fotók egyéni közzététele közösségi felületen csak akkor engedélyezett, ha a weboldal https://www.myrtlemuhely.hu webcíme és a grafikus alkotó neve: Hosszú Eszter, egyaránt jól láthatóan feltűntetett. A termékek másolata, sokszorosítása nem engedélyezett, magán célra sem. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén a Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.

12. Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.myrtlemuhely.hu/adatvedelem/

Tudomásul veszem, hogy Hosszú Eszter (8000, Székesfehérvár Attila utca 30. 2 a.) adatkezelő által a https://www.myrtlemuhely.hu felhasználói adatbázisában tárolt személyes adataim harmadik félnek nem kerülnek továbbításra.